tirsdag 31. mai 2011

Bergen 10.3 C utbrudd nr5088

Eirik, Thorbjörn og paavo på Lilleström Stadion..Romerikslekene 28-29.5....

Mening var, at Osteröys Kristian hadde värt også med, men ringte seint torsdags kveld at han kan ikke väre med..löper på Osteröys stafettlag i NM i samme helg på Drammen... Vi reiste fra Nesttun, Bergen fredag kl 12.00... Förste stopp på en av Norges vakkerste fjord, Aurland... Lärdal 26km tunnel og ny veg via Hemsedal til Gol... andre stop på Nessby, höydetrening på Nesbys Stadion.. de er stadion hvor mine stavhoppere vant förste UNM-stavmedaljer 1997.. til Oslo... vi budde i Anker Hotell.. gutter var liten skuffet som de budde i 8. etasje, jeg 10. etasje.. Dyrt parkerin.. 350kr 2 dögn...men ikke so dyrt som mange år tilbake, som jeg var "amatör"i Oslo, 2 ganger måtte jeg hemte bil fra Falken.. 1500kr hver gang...............Lördag kl 10 begynte stevne på Lilleström Stadion... etter liten "saitsing"kommer vi först til fotball stadion og fem på 10 til friidrettsstadion...Eirik direkte til kulering..over 11m , sölv... Thorbjörn kl 11 höyde, sölv..pers 155... da vi var i gang i en fin stadion og MERKE det...kun FRIIDRETT.. "ingen ballspel i denne stadion " sa Minervas ildsjel, pensjonist -46 Willy Hauge, som var stevnesjef........ kl 18.00 BYTUR i Oslo.. ca 10min gang fra hottellet til Garl Johan gate.... Jeg vil vise en del de viktigaste til Eirik og Thorbjörn (sist ganger Thorbjörn var 3 år som han var i Oslo)... Först til Nornas trener Jan Hordviks arbeidsplass (sikkerhets avdeling) STORTINGET...Eirik hadde ny Nokia 8N telefon med , tok heilt sikkert over 100 bilder, Thorbjörn hadde kamera sikkerthets skuld i Hotell... Da jeg viste også kongehuset.. altid Norsk aviser skriver hvordan verdens diktatore bo, men skrive ikke at diktatores huset er bare kun en "KÖTT" hva Norsk kongen har.. selv fölkelig også tilhörer vise på stortingets trappe Grandhotell... alle Verdsens maktmenneske bo i dette hotellet som de på visit Norge..også Nåbelfolk hilser til folk på Grands terasse... PIZZA.... Rundt gammelt militär kasernen ( har eget sterk historia) til Rådhusplass... men först over Tollbugate.. Gutter er so ung, at spurte ikke hva de jentene er som stå på gatehjörne... Som verdens maktmenneske er i Oslo de "spiser" på slottet og Rådhus.. VGs konsert er eksempel på rådhusplass.... ca 2 to km til de STORE... Ny OPPERAHUS...Eirik og Thorbjörn "klatret" heilt til topps, jeg holdt meg på vannplan.... til hotell vi Järnbanestasjon.. Oslos KULTURRUNDT slutt i denne gang........ söndag STAV..... Thorbjörn hoppetstivere stav som tidligare... veldig bra heilt til 290...men pers 303... beiner kom ikke opp....Thorbjörn löp meget bra 80mh etter 4 hekk-trening og en stevne tidligare..... Eirik prövde spyd, men kroppen vil ikke.... i STAV hadde hoppere meget varierende med- delvis sidevind ca 0-6m/s... 14 grader... jeg vet ikke om de vind, eller hva som gjörde, at hoppere hadde store problemer... Julie kun 325 (pers 350) og Malin xxx 280..... Eirik hadde også store problemer, men etter liten stav 4m begynte gå nesten normalt men denne gang var nok kort tillöp.. res utepers 443... 460 förste hopp OK men da ble STOPP.. kroppen vil ikke mer................... da bare vente stavmedaljer..Thorbjörn GULL Eirik GULL..... Minervas folk var meget glad at hoppere fra Bergen hadde kommet til Lilleström... so glad, at jeg fikk kaffe og pannekake gratis..arrangör håper at vi er med på Romerikslekene også 2012.... men svar jeg fikk ikke...hvor er Moelvens stavhoppere-utövere ?..... Da begynte reisse til Bergen...... Thorbjörns matpakke (19 grovbrödsskive med ost og smör, har laget selv.. smår jevnt i hele skive) ble slutt... vi stoppet på Noresund.. handletur söndagsåpent Kiwi-butik...... Neste stoppe på Aurland Stadion... ballspel og frisbe.... Hjemme i Nesttun kl 23.30... 1208km....hotell i Oslo og parkering 4150kr...jeg måtte betale også Kristians del 780kr... avbestilte seint,12 timmer för vi reiste til Oslo..........................en fin KULTTURREISSE, .. HUSK... friidrett er en del i KULTUR...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar