torsdag 31. mai 2012

Bergen 11.2C grader utbrudd nr 5424

Da jeg var uerfarene stavdommer i Norge, Fana Stadion slutten på 90 talet i en stor elitstevne, brukte Minervas (Lilleström) stavhopper (har Norges rekord 572..-96) en hopp 11min og andre 15 min... stavs hovedommer hadde klokke i lomme og prövde advare Trond, at han  bruke alt for lang tid per hopp.. da sa Trond; "Da må ha en stor klokke, at jeg ser dem"...... Trond hadde rett.... slik stå på Friidrettens håndbok.......... lommeklokker som noen stavdommere bruker, de må kaste boss..... JEG LÄRTE i denne stevne... DERFOR.... vi har TO STOPP stavstevner i Bergen..... om hoppere stopper tredje gang, da vi merke det som en forsök... i denne system vi er meget nöye......... i hovedsak i rundt Norge (har ikke store klokker) er i hovedsak EN STOPPs stevner.. det er heilt OK de også..........men at en klokke som gå på dommeres lomme ??

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar