tirsdag 26. november 2013

Bergen 8.5C grader utbrudd nr 5940

"Jeg hadde aldri klart SÖLVmedalje i Olympiske lekene om jeg hadde trent ALLE friidretts- övelse heilt til 16 års alder"... slik en finsk OL-Sölvmedaljist...................................kanskje DU har merket det, at det fins mange klubb som har massevis barna på trening og de trene ALLSIDIG, slik som de kloke menneske har tenkt... MÅ trene heilt ca 16-17 för kan spesialisere seg til bestemte övelse...og KLUBBER og trener tro det..... men HVA er som er GALT...... veldig enklet svar;  UTÖVERE KAN IKKE INGE TING...trene veldig mye , men kan ikke ingen ting....BESTE tid trene teknikken er ca 11-16 år om de er löp-kast eller hopp................. Her er noen eksempel  i BERGEN STAV...... ALLE Bergens kastjenter (Verdens topp kastere) har hoppet STAV over 2m, kun Solveig Fredrikson "bare" 1.99m...... Matilde Roe, Beatrice Llano, Helene Ingvaldsen... Jentene har LÄRT mange ting som de hoppet stav...ALLE er idag Verdens toppkastere......................... andre Verdens topp utövere har värt i paavos stav....Hekk VM GULL...Isabelle Pedersen 11-15 år , mangekamp Martin Roe til 15 år, mangekamp/stav Katrine Haarklau 12-16 år.... Stav Paula Llano 11-16 år.... og NÅ TID..... Pål Haugen Lillefosse (Verdens beste 12 år) og Europamester Eirik Greibrokk Dolve  fra 11 år-............  selvfölkelig de  har värt stor jobb, jeg har brukt mange timmer i Bergen stav, lönn er SMIL.... og jeg smiler (inne) som jeg ser hvor sur er andre övelsetrenere/foreldre.....kanskje de siste gjör, at jeg orker gå videre........................jeg er også meget GAMMELDAGS trener... jeg har ikke mine eget barn/barnebarn med i trening..................

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar