onsdag 26. januar 2011

Bergen -1.8C grader utbrudd nr 5009

IL FRI som alle andre Bergene klubber vil holde meget lavt profil..vil ikke ha mye lyd..vil väre en Arna-klubb, men IL FRI har noen utövere som bo langt fra Arna, Irene Helgesen... 400m löper bo i Sverige, Helsingborg..trener i samme gruppe som svensk Johan Wisman.. Irene har hatt 2 siste år problemer i lårmuskel.. Irene trener.. har ikke sluttet.... Problemer har hatt også langdistanselöper Lars Bakke... har värt heldige, at trener er en av de "småkongene" Askeland, som Norges friidrett ha....Lars reisser mye, verden rundt, men formen er ikke de sammme som noen år tilbake...Lars ta treninger meget alvorlig... har glemt at en smil hjelper mye mer enn en ukes hard trening.... Etter at Lene Myrmel hadde hoppet stav i Finland 355 vil Lenes samboe, også stavhopper Björn Åge Herdlevär trene Lene..stavhopp slut og da begynte först hekk og etterpå 7-kamp....Lenes skole.. först Bioingeniör, mat eller ernäring studie i Bergen Universitet 2 år...og NÅ...om 4 år er Lene...noensaks "mat" DOCTOR,, 80% stilling..... i IL FRI vi blåser ikke i samme gol... vi har forsellige grupper som er veldig vanskelig styre i samme retning... som tidligare jeg hadde flere stavhoppere i trening, har jeg idag kun 1... de veier ikke mye i IL FRI, at fris stavhoppere har stått på NM-pallen over 80 ganger og de bare i STAV... trener Inguns gruppe trener mye, i hovedsak Inguns sönn Martin som trene mye... Agathe, likt som Martin er også NM gullmedaljiste i STAV satser i år 100mh.. VM U18 og EMJ... Martin har ikke ofte skadet.. siste tiden små problem i ankelen.. 2 uke rolig, sa lege... men det er ikke so let som hans navn er Martin Roe.. Hoppet nesten 9m i stille tresteg.... Agathe har hatt rygg-problemer hele vinter ... som altid lege si.. Agathe, Du trener feil... Agathe löp meget bra 300mh på sommer, men denne type löp er ikke godkjente internasjonalt.. i hovedsak 16 åringer löper 400mh i Verden..... og nå min eget... Eirik Greibrokk Dolve..5.5.1995... 179cm 73kg.. stavresultat som 15 åring 445... og meget fin plass i Verdens Beste..nr 2....jeg bummer maks 2-3.. kun en tysk 15 åring föran Eirik.. 2010 nr 2 i Norden er en del bak Eirik 412.... Eirik pröver hoppe over 460 på vinter, som er Norsk krav VMU18.. men vi går rolig videre, vi har ikke travelt...460 hopp kommer om de kommer... samtidig kan ikke stole på Norsk "spesialistes" som bestemmer hvem reisser til VM... eller kan komme en akut pengemangel.. da reisser bare de "småkonges" barna.... slik de har värt altid og slik det kommer å gå også i fremtiden..... IL FRI har meget bra stipendsystem, men om DU er god i under 18 år du får straff... en eksempel Eiriks 445... 440 er 15000kr stipend, men som Eirik er bare 15 år han få ikke so mye.... De som styrer idag (4.forman i min tid) il fri, vet ikke at det er en heilt eget stipendkraver til Juniorer... jeg har den, derfor stipender kommet ut liten skjeivt........ de, at jeg sluttet skrive på IL FRIs hjemmeside, er ikke egentlig ingen ting i fri å gjöre.... jeg har mine meninger.. jeg fikk tilbud å forsette i fris ny hjemmeside, hadde fått heilt eget side men etter grundig tanke.. nei... begynnelse som Fri åpnet eget side vil jeg bare hjelpe at folk skriver meninger i gjestebok.. de var ikke mening at jeg sriver 5000 utbrudd.. denne gang Norges klubbes hjemmesider var megt populär, men de var mange klubb som mistet konrollen... eks Norna-Salhus og Tjalve.... idag kommer ikke ut i forsellige gjesteboker so mye dritt som den gang... men det er stor tap at klubber har ikke aktiv gjestebok... Jeg pröver informere på min måte forsellige ting i idrettens verden.... uanset hvor jeg er i Norgesland kommer altid noen og spör... hvorfor du sluttet å skrive.... men det er også mange sure tryne også som jeg treffer.... Jeg har fått hjelp o åpne denne side, samme med de videor....jeg hadde lyst si TAKK de menneske... men jeg kan ikke skrive de menneskes navn her.. som det er altid noen like ikke hva jeg skriver... eller STIKK meg, ikke de som hjelper meg....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar