lørdag 5. mars 2011

Bergen -0.4C utbrudd nr 5036

I Bergen igjen.. EM i Paris er i gang...mange utövere fra Norge er med... men og men.. kun 1 utöver fra Bergen og hun er også "halv" Oslo utöver..bo i Oslo....hekkelöper Isabelle Pedersen... Christina Vukicevic BRONSE i hekkfinal... Juniorverdensmester Isabelle hadde meget svak START.. 0.207.. ikke til semifinal....

Jeg trengte ikke väre lenge vekk fra Höyehallen, kun en ukes tid, som stavmadrass er "fulllastet" på sand og andre höydemadras er flyttet på FEIL side av löpebane slik at kan ikke trene löp eller stav som höydehoppere har trening... "Du vil ikke ha stavtrening på motbakke heller" sa höydetrener Gisle E til meg som jeg spurte om han flytter madrassen på höydehopp plass.. NEI svarte Gisle.... Historien tilhörer, at i Höyehallen har hatt bare 1 höydemadrass tidligare (minst 14 år) men i år to höydemadrass...har fungert meget bra, men etter 14 år..motbakke.... Jeg trenger ikke grangle mer med saken .... jeg har stor tro, at kastere har flyttet madrassen på riktig plass....... som det er slik, at det fins mange andre övelse i friidrett enn tresteg-höyde-stav.... Gisles madrass stå midt på spydtillöp....

"Hvorfor du er mot Norna Salhus" hörer jeg ofte... De som spör, de ta feil... Jeg er ikke mot i hele tatt.... Det fins bare en klubb i Bergen som satser på toppidrett.. Norna-Salhus... veldig mange Norges mestere -medaljist i STAV har forsvant til Nornas "tresteg"... Amalia Skage, Isabelle Pedersen, og alle-alle störste... Ingvild Andersen..6 GULL 2 SÖLV og 2 ganger i LANDSLAGET i STAV...alle sammen forsvant til Gisles tresteg håv.. ... heldigvis Isabelle flyttet til Oslo... 2 siste år har også Nornas ungdommer värt med i flere övelse... har 2 meget sterke kastgrupper, löper langt og noen har lov hoppe stav også........ Gisle er "bare" ansatte...tidligare sportsjef... Norna har en meget sterk NAVN i sportlig utvalg.. Kjersti TYSSE PLATZER og andre store navn.. Sigurd Njerve, Kjell Magne Ebbesvik..oppmann Sylvi Ebbesvik.... OG-OG... toppnavn er også HUN som leder Norna-Salhus 2011..... MARIANNE PEDERSEN (mor til Isabelle Pedersen).. at lede Norna er ikke lett som NY forman har ALTID tenkt at det er ikke nok at saker er rett men de må väre RETTFERDIG... de har värt Nornas president Ebbesviks stor sak i Norges friidrett...RETTFERDIGHET... tungt vei å gå.......... i Nornas styre er med eksempel stavhopper Vildes mor Elisabeth Ingvaldsen og stavhopper Victorias far Terje Brurås.... Jeg er ikke mot (tör ikke som Marianne er formann) Norna, som i mine hode er altid tanke...RETTFERDIGHET.... men kanskje av og til Norna velger feil veg...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar