mandag 10. desember 2012

Bergen -4.5C grader utbrudd nr 5589

De har värt på noen måte "dårlig" år... 4 staver har knekt i år (16-18 staver fra 1997)......  De er klubber som kjöper "alle" utstyr i Norge... i hovedsak........... Jeg hadde ikke kommet i "noen vei" om jeg hadde trent bare EN KLUBB.. kanskje Norna Salhus (de er bare Norna Salhus i Bergen som satser TOPPIDRETT, målsettet trening til toppresultater)............ en eksempel..... 11 årige Pål... han har brukt 7 forsellige staver til resultat 3.21m.......................men han er også på toppen i VERDEN.... andre Verdens topp... IL FRIs 17 årige Eirik... hoppet igår 4.92m.. samme stav som han hoppet på sommer 501.... jeg har KUN 1 stav igjen til Eirik.. på denne staven Eirik hopper ca 510-520... men er allerede MYK på full tillöp.... Staver som Eirik bruker er PRIS ca 8000kr/stav..... ALLE staver som Eirik bruker er BRUKT.... INGEN NYE.... ca halv pris....... Som jeg reisser om en ukes tid til Finland og Estland, staver på taket. (betaler selv 2600km) pröver jeg kjöpe 2-3 stav til til Eirik... slik at er mulig hoppe på sommer 540....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar