fredag 19. april 2013

Bergen 4.2C grader utbrudd nr 5756

"at idrett kan väre sånt", sa stavhopper Kristian HB i Fana Stadions styrketreningsrom igår.... En syklist jente (14 år) syklet i rom, alle tingene var nöye planlagt... 28 timmer per uke trener hun.... "jo Kristian det er mange barn som trener mye"... sa jeg til Kristian...... "Ofte barnas foreldre PRESSE barna/ungdommer trene flere ganger daglig, en töff ovelse er sykling, også svömming, langrenn, löp..." MÅ, merke Kristian dette,DE  må trene för skole begynner....opp kl 5.30... trene kl 6.00-7.? og til skole kl 08.00........" DU vet heilt sikkert Kristian hva jeg tenke at barna må opp tidlig morgen , TRENE".... "JEG SI IKKE TIL NOEN barna/ungdommer/voksen, at  må TRENE KL 6 på morgenen... som det er bare GALSKAP som er drivkraft i dette sak...... jeg har sett mye i denne tid (over 40 års tid) som jeg har värt trener, at de som trener kl 06.00 er ikke altid de beste.... Ofte er best Han/hun som trener bare en gang/dag...... må tenke skadedager ???? Det tatt hele 14 år at Norges topplöper Marius Bakken fikk NOK.... 14 år kl 5.30 opp... Det er mange andre grein også som er en saks barnas  "straffekammer"...ofte i turn barna trener kl 22.00... kunstlöp kl 6.00....i norsk håndball barna trener seint i kveld (eksempel Stord)  fotball og mer og mer......... min RÅD til foreldre er... La BARNA sove til kl 07.00... spise, gå på skole , TRENE etter skole........ SOM DET TOTAL FEIL tanke, at MÅ trene kl 6.00..... Hvorfor de voksen fotballspelere ikke trene kl 6.00.. eller håndballspelere, eller-eller...... ??????

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar