torsdag 29. januar 2015

Bergen 2.2C grader utbrudd nr 6327

Kompetanse > topptrener..... Jeg har treffet 18 år hver dag  en topptrener som har KOMPETANSE... Tidligare Norges Friidrettsforbunds hoppsjef Gisle Ellingsen...... Gisle har trent 2 over 17m tresteghoppere... slutten av 90-talet.... De var period, at "alle" Norges beste tresteghoppere flyttet til Bergen.... Gisle hadde mange-mange gode-lovende tresteghoppere i trening... selfölkelig brukte hele Höyehallen også i denne ganger.........  Gisle var trener i Norna-Salhus... halv lönn Norges Friidrettsforbund og andre del Norna...... Norna stiget til Toppklubb i Norge......Gilse klarte samle "alle" lovende unngdommer til eget trening og Norna Salhus... veldig mange stavhoppere som jeg hadde trent flere år..........men MERKE DET... INGEN av de som flyttet til Bergen og ingen Bergens talenter klarte Gisles SPENSTTRENING..... de var veldig enkelt sak til trenere som vet litt mer om friidrett.... UTÖVERE kom alt for seint til Gisles trening.... i alder ca 15-22 år..... de klarte ikke 2500 spensthopp/uke...... men IDAG 2015... nå det blir bra........ Gisle trene idag de barna som han tidligare jaget vekk fra Höyehallen daglig..... barna 11-14 år ca 1200 spensthopp/uke (mine stavhoppere i samme alder 90-120 spesnthopp/uke).... NÅ har Gisle veldig stor mulighet at noen ungdomm kommer til Verdens topp i tresteg/höyde......"Mange til Olympiskelekene" sa Gisle.......... jeg vet ikke hvordan de gå Gisles ungdommer fremtid i tresteg... men den jeg er heilt sikkert; MANGE ungdommer som Gisle trene idag, komme en dag spele BASKETBALL i Norsk ELITEDivisjon.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar