onsdag 28. januar 2015

Bergen 5.8C grader utbrudd nr 6324

Kommende helg er en stor hallstevne i Bergen.. PINGVINLEKENE I Leikvanghallen 31.1-1.2...
so langt hele 24 stavhoppere er med... delte til 3 grupper.... 17 "mine" stavhoppere..... Jeg er like glad om hopp gå over Verdensrekorden eller over 1m..... de at HOPP kommer i hele tatt er mange-mange timmes arbeid... noen lärer raskt.. noen må hoppe flere år at stav böyer.. eller aldri... "mine" stavhoppere i Pingvinlekene er fra 8 til 55 år....... Som jeg  begynte stavtreninger i Leikvanghallen, har mange-mange barn lyst begynne hoppe stav... men de er seint ute..... allerede jeg har 9 stavtrening/per uke.. 6 i Höyehallen og 3 i Leikvanghallen............... ALLE staver som (jeg) har ER PRIVAT... KLUBBER eier de...   de er SPESIAL-verktöy.... Klubber trenger TITALS staver at hopp gå over eksempel 5m (som i Norge er bra resultat)...................... so langt har VERDENS BESTE 13 åring Pål Haugen Lillefosse brukt 18 forsellige staver.. og i morgen vi pröver en stav til....... DERFOR det er viktig at klubber samarbeid i stav...... Jeg trudde at jeg har Verdens BESTE system... klubber kjöper staver, jeg trener GRATIS hoppere til Verdens topp.. men den vise seg at SYSTEM er ikke BRA.............jeg har klart 18 år med i denne system, no begynner 19. år som gratis stavtrener..... To förste år Hordaland Friidrettskretts stöttet meg 3000kr/år.. jeg brukte ca 150000-300000kr (var mye vekk, mistet arbeidspenger og betalte alle reisser selv)..... men jeg angre ikke INGEN TING............... alle de mine penger som jeg har brukt i Norsk stavhopp har jeg fått tillbake  mange-mange ganger........... nesten 300 NM-stavmedaljer og hvor mange tusen LYKKESMIL som barn-ungdomm klarer eksempel pers......... denne type EKTE glede DU få ikke kjöpt på butikker.. ikke i penger i hele tatt.... slik mine tanker idag, som jeg vet ikke hvilken måte vi går videre... STAVHOPP er noen merklig övelse... som de stå ikke veldig höyt i KLUBBENS önskeliste..... de bare derfor at eget trenere kan ikke trene stav....og klubbens TALENTER, de vil hoppe STAV....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar