onsdag 5. mars 2014

Bergen 7.1C grader utbrudd nr 6067

Det må väre grundig galt i friidrettsystem, som noen unge utövere kommer til Verdens elite, da BEGYNNE STORE problemer...... slik det er idag, i fremtid og har värt alle årene tidligare i Norsk friidrett..... Idag löper INGVILL MÅKESTAD BOVIN......7.8 81....Korlevoll IL , (Odda) Hordaland.. en fin sak i dagens avis... Ingvill löpe igjen.............................men nå... dette som jeg skriver er bare min eget tanke, jeg har sett mange Ingvills löp.. i barn alder og videre.................. Ingvill var en supertalent. snell og höflig jente.... so bra hun var at hun tilhörte topplöper i Europa og Verden..............(ca 15-17 år).......... Om i Norges stavhopp er mange kloke menneske, har löpemiljö mye mer "klokskap" eller i mine tanke.. galskap... Ung Ingvill löp altit teknisk-taktisk feil.... hadde dårlig trener, slik de kloke menneske....... "MÅTTE" komme skade..... og da begynte "galskapsmölle" gå rundt....... jeg vet ikke hvor mange "kloke" rådkivere kom frem... mye alternativtrening...... og og......................de som hadde värt Ingvilds ärlige stöttegruppe, de måtte se saker på sidelinje..... De var period at ALLE forsellige idrett og andre organisasjon blandet seg Ingvill s trening/liv.. som "DE VET"..... mange svake löp, flere år.... da kom vei ut dette jevelskap....REDNING.... USA.... flere år i USA og tilbake Norge..med navn Bovim....................................................... Jeg håpe at Ingvill skrive en dag BOK.... kanskje om 40 år.... slik at bok blir ärlig, so mye galskap var i hennes liv i ung alder.....  Dette var mine tanker i denne onsdag........... Ingvill Måkestad Bovim er megt viktig utöver i Norsk Friidrett...... egentlig..... Hvor mye de var galskap, du finner i gammelt BLADET FRIIDRETT...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar